Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Wil je bijvoorbeeld advies of extra uitleg over de producten? Of heb je vragen over je bestelling? Of het nu gaat om huidklachten of het inzetten van je Spaarpunten; we helpen je graag. Onze huidtherapeuten en -deskundigen van de Klantenservice zijn maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 22.00 uur te bereiken via ons contactformulier, telefoon, e-mail, chat en WhatsApp.

Hieronder vind je alvast een overzicht van antwoorden op vragen die we vaak krijgen. Misschien staat jouw vraag er wel bij?

 

Producten en gebruik

Kan ik ook samples of proefverpakkingen kopen?

Wil je goed kunnen zien wat de producten van Dr. Jetske Ultee doen voor jouw huid? Neem hiervoor dan de tijd, bouw de producten langzaam op en laat je huid wennen aan de hoge concentraties werkzame stoffen. Dat lukt het beste met onze gewone verpakkingen. Wij zijn ervan overtuigd dat de producten van Dr. Jetske Ultee zelfs door de meest gevoelige huid worden verdragen en durven te zeggen dat bijna iedere huid baat heeft bij onze verzorging. Mocht je toch niet goed reageren op de producten, of je bent om een andere reden niet tevreden, dan krijg je het aankoopbedrag gewoon terug. Neem hiervoor eerst contact op met onze Klantenservice

 

Welke producten zijn het meest geschikt voor mijn huid?

Om erachter te komen welke producten geschikt zijn voor jouw huid, kun je onze online huidanalyse doen. Je weet hierna wat je huidtype is, hoe je je huid moet verzorgen en welke producten Dr. Jetske Ultee adviseert. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met een van onze huiddeskundigen op de Klantenservice.

 

Kan ik de producten gebruiken tijdens de zwangerschap?

Bijna alle producten van Dr. Jetske Ultee kunnen gewoon tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Een uitzondering hierop vormt het Vitamin A Serum; hiervoor geldt een apart advies. Een hoge concentratie vitamine A moet je vermijden als je in verwachting bent. Dit kan schadelijk zijn voor de ongeboren vrucht. Inname van bepaalde geneesmiddelen met de stof en vitamine A-supplementen worden daarom afgeraden tijdens de zwangerschap. Hoewel voor cosmetische antiverouderingscrèmes met vormen van vitamine A zoals het Serum geen medische waarschuwing geldt, adviseren wij toch het zekere voor het onzekere te nemen en dit product niet te gebruiken tijdens de zwangerschap en/of borstvoeding. Vrouwen die nog niet wisten dat ze zwanger waren, en het Serum in die eerste periode van de zwangerschap op hun huid hebben gebruikt, hoeven zich echter geen zorgen te maken. 

Houd je huid trouwens altijd extra goed in de gaten als je in verwachting bent; deze kan nu toch wat gevoeliger zijn. Mocht je merken dat je reageert op een van de producten, doe dan een stapje terug. Laat bijvoorbeeld een dag zitten tussen het gebruik. Bescherm je huid daarnaast (extra) goed tegen de zon.

 

Zijn de producten dierproefvrij en 'vegan'?
De producten van Dr. Jetske Ultee zijn niet getest op dieren en daarmee dus dierproefvrij. De huidverzorgingsproducten zijn ook ‘vegan’, ofwel ze zijn vrij van ingrediënten gewonnen uit dode of levende dieren. Wil je precies weten welke stoffen de producten bevatten, en wat ze precies voor je huid doen? Op alle productpagina’s vind je een mooi overzicht van de gebruikte ingrediënten en hun werking.

 

Bevatten de producten tarwe, gluten of soja?

De producten van Dr. Jetske Ultee zijn vrij van gluten. Op de Moisturizer na zijn ook alle producten vrij van tarwe. De beide Moisturizers bevatten het ingrediënt hyaluronzuur (sodium hyaluronate), en dat is afkomstig uit tarwe. Hoewel nooit bewezen is dat cosmetica bijdraagt aan de verergering van klachten bij tarwe-overgevoeligheid, bestaat er in theorie natuurlijk een kans dat je tarwe binnenkrijgt (opeet) via huidverzorging. Ons advies is om producten sowieso eerst aan de binnenkant van de arm uit te proberen. Mocht je daar goed op reageren, probeer het dan pas op je gezicht.

Voor soja geldt hetzelfde. Verschillende producten van Dr. Jetske Ultee bevatten ingrediënten afkomstig uit soja. Voor vragen hierover kun je terecht bij Klantenservice.

 

Kan ik met alle producten tegelijk beginnen?

Dr. Jetske Ultee gaat uit van een zogeheten 5 Stappenplan voor de huid. Naast vijf milde en bewezen basisproducten voor de dagelijkse verzorging, zijn er aanvullende producten zoals de Repair Cream en het Vitamin A Serum. In de Bijsluiter staat voor ieder product stap voor stap uitgelegd hoe je deze het beste kunt gebruiken en in welke volgorde. Het is daarbij belangrijk dat je de producten langzaam opbouwt. Dat heeft te maken met de hoge concentraties werkzame ingrediënten. Soms moet je huid daar aan wennen. In de Bijsluiter lees je bijvoorbeeld dat je pas met de Exfoliant of het Serum moet starten als je huid goed reageert op de andere producten. Begin dan eerst rustig met twee of drie keer per week smeren.

Heb je nog vragen of kom je er niet goed uit? We helpen je graag. Neem gerust contact op met onze huiddeskundigen via de Klantenservice.

 

Na het gebruik van de producten tintelt mijn huid. Is dit erg?
Het is verstandig om producten voor gebruik eerst even te testen op de binnenkant van je onderarm. Als je huid goed reageert (dat betekent dat er geen roodheid of irritatie optreedt) kan je de producten vervolgens op je gezicht gaan proberen. Door het gebruik van hoge concentraties werkzame ingrediënten als antioxidanten kan de huid even tintelen. Bouw het gebruik daarom langzaam op. In de bijsluiter staat voor ieder product stap voor stap uitgelegd hoe je dat het beste kunt doen. Heb je nog vragen of mocht je huid niet goed reageren, neem dan contact op met onze huiddeskundigen bij de Klantenservice.

 

Waarom wordt er geen onderscheid gemaakt in producten voor de jonge en rijpere huid?

Dr. Jetske Ultee adviseert in de eerste plaats te kijken naar de behoefte van de huid, en niet zozeer naar de leeftijd. Een jonge, droge huid heeft in principe dezelfde verzorging nodig als de wat rijpere, droge huid. Als je het lastig vindt om te bepalen welke producten het meest geschikt zijn voor jouw huid, kan je onze uitgebreide online huidanalyse. Je kunt ook contact opnemen met een van de huiddeskundigen via de Klantenservice.

 

Ik krijg de Exfoliant 1% salicylzuur geadviseerd, maar ik heb geen vette huid. Hoe kan dit?

Het komt voor dat je producten van de verschillende lijnen geadviseerd krijgt. Dat gebeurt inderdaad vaak bij de Exfoliant. Waarschijnlijk heb je dan een gevoelige huid. De Exfoliant 1% salicylzuur wordt over het algemeen door alle huidtypen goed verdragen, ook door de gevoelige huid. De Exfoliant 8% glycolzuur dringt dieper in de huid door en geeft daarom bij een gevoelige huid iets meer kans op irritatie. Dit is de reden dat Dr. Jetske Ultee, ondanks dat je geen vette huid hebt, de Exfoliant 1% salicylzuur adviseert.

 

Hoe lang zijn de producten houdbaar?

De producten van Dr. Jetske Ultee zijn in principe na openen 12 maanden houdbaar. Omdat de Moisturizer de meeste werkzame ingrediënten in hoge concentraties bevat, geldt daarnaast nog een uiterste datum die onderop de flacon te vinden is. Ligt deze datum verder in de toekomst dan 12 maanden? Houd dan alsnog aan dat het product 12 maanden houdbaar is.  Ligt de datum minder ver in de toekomst dan 12 maanden? Dan kun je die vermelding aanhouden als uiterste datum voor gebruik.

Verder is de Concealer na openen 18 maanden houdbaar.

 

Hoe kan ik de producten het beste bewaren?

De meeste producten van Dr. Jetske Ultee kan je gewoon bewaren op kamertemperatuur. Voor de Moisturizers, het Vitamin A Serum en de Repair Cream is een koele omgeving het beste. Heb je een van deze producten op voorraad? Duurt het misschien nog even voordat je ze gaat gebruiken? Bewaar de producten dan het liefst op een koele plaats, bijvoorbeeld in de koelkast. Op die manier blijven de actieve stoffen in optimale conditie en loopt de werkzaamheid niet ongemerkt terug.

 

Mijn account

Hoe maak ik een account aan bij Uncover Skincare?
Je kunt op onze website een account aanmaken door links bovenin op ‘mijn account’ te klikken. Onder ‘nieuwe klanten’ klik je op ‘account aanmaken’. Na het invullen van je gegevens klik je op ‘verstuur’ en is jouw account aangemaakt. Je krijgt hiervan per e-mail nog een bevestiging. Maar hier direct een account aan.

 

Wat kan ik zien in mijn account?

Met jouw account kun je het betalingsproces sneller doorlopen en vind je een overzicht van onder meer jouw eerder geplaatste bestellingen, Spaarpunten en opgeslagen huidanalyses. Mocht je gebruik willen maken van het spaarpuntensysteem, dan moet je een account aanmaken via onze website. Je kunt overigens gewoon een bestelling plaatsen zonder een account. 

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Als je je wachtwoord bent vergeten, vul je onder ‘geregistreerde klanten’ het e-mailadres van jouw account in en klik je vervolgens op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan van ons een e-mail om jouw wachtwoord te resetten. 

 

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen

Nadat je bent ingelogd, kun je onder ‘inloggegevens’ je wachtwoord wijzigen. Na het opslaan van je nieuwe wachtwoord kan je dit direct gaan gebruiken.

 

Mijn wachtwoord werkt niet

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via onze website. Het is altijd belangrijk het wachtwoord direct vanuit de e-mail te kopiëren en te plakken in het daarvoor bestemde vakje.

 

Hoe kan ik gebruikmaken van het spaarsysteem?

Je ontvangt Spaarpunten bij een aankoop van producten in onze webshop. Je ontvangt per euro één Spaarpunt. De punten worden geregistreerd via jouw persoonlijke account. Het is dus belangrijk dat je deze aanmaakt voordat je je bestelling plaatst om gebruik te kunnen maken van het spaarsysteem. 

Wanneer je 100 Spaarpunten hebt opgebouwd, mag je ze gaan inzetten. Per 100 Spaarpunten krijg je €3,- korting. Het is niet mogelijk de punten eerder te gebruiken. Spaarpunten kan je in de laatste stap van het bestelproces inzetten. Dat kan alleen wanneer je ingelogd bent.

De punten kunnen niet gebruikt worden voor het non-profitproduct Suncover, de Foundationkaart of verzendkosten.

Maak hier direct je account aan. 

A: Je kunt alleen Spaarpunten inzetten wanneer je bent ingelogd

B: Kies bij ‘’Betaling’’ voor ‘’Betalen met spaarpunten’’

 

 

Verzending en levering

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Als je via onze webshop op een werkdag voor 23.30 uur een bestelling plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Doorgaans ontvang je je producten dan de volgende dag. Als je op een werkdag ná 23.30 uur een bestelling plaatst, wordt deze de volgende dag verzonden. Bestellingen die je na vrijdag 23.30 uur doet, versturen we maandag.

 

Wat zijn de kosten voor verzending van mijn bestelling?
Alle verzendingen in België zijn gratis. Een uitzondering vormt de Foundationkaart, hiervoor betaal je €4,95.

 

Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

De verzenddoos met foam waarin onze producten verzonden worden, is gemaakt van recyclebare, milieuvriendelijke materialen.

 

Ik woon niet in Nederland of België. Kan ik dan wel bestellen?

Ook buiten Nederland en België leveren we onze producten. Zo kun je op de afrekenpagina kiezen voor heel veel Europese landen. Mocht het land van je keuze er niet tussen staan, neem dan contact op met onze Klantenservice. We maken dan handmatig een factuur voor je, en nadat we de betaling hebben ontvangen, verzenden we je bestelling.

 

Ik heb geen internetbankieren en geen creditcard

Je kunt contact opnemen met onze Klantenservice. We kunnen handmatig een factuur voor je maken. Nadat we de betaling hebben ontvangen, versturen we je bestelling.

 

Kan ik de producten ook ergens anders kopen?
De producten van Dr. Jetske Ultee zijn alleen verkrijgbaar via onze webshop.

 

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Je ontvangt van ons per e-mail de track-and-tracecode van jouw bestelling. Controleer hiervoor ook de map met ongewenste e-mail. Met de traceercode kan je in de gaten houden wanneer jouw bestelling wordt aangeboden door DPD. Op maandag t/m vrijdag geldt: voor 23.30 uur besteld, morgen in huis. Bestellingen tussen vrijdag 23.30 uur en maandag 23.30 uur worden op dinsdag bezorgd.

 

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen

Als je je bestelling niet ontvangen hebt, neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

Mijn bestelling klopt niet

Mijn bestelling klopt niet, neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

Kan ik een bestelling annuleren of aanpassen
We werken met een geautomatiseerd systeem waardoor het mogelijk is elke dag bestellingen te verzenden. Hierdoor heb je jouw producten snel in huis. Het is niet mogelijk een afgeronde bestelling aan te passen of te annuleren. Controleer je bestelling daarom goed voordat je deze afrondt.

 

Kan ik mijn bestelling ook ergens anders laten afleveren?

Je kunt jouw bestelling laten afleveren op je eigen adres, een ander adres of een Pickup parcelshop bij jou in de buurt.

Bestel je de producten bijvoorbeeld voor iemand anders? Of je wil iemand graag verrassen? Haal dan na het invullen van je eigen (adres)gegevens het vinkje weg bij de optie ‘verzenden naar hetzelfde adres’.  Je kunt dan een ander bezorgadres opgeven.

Wil je je pakket graag zelf ophalen bij een Pickup parcelshop? Dan kun je dit bij stap 2 (verzending) in het bestelproces aangeven. Klik op ‘meer bezorgtijden en ophaalpunten’. Dan verschijnt een lijst met opties bij jou in de buurt.

 

Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen bij de Pickup parcelshop?

Je ontvangt van ons per e-mail een track-and-tracecode. Met deze traceercode kan je in de gaten houden wanneer jouw bestelling geleverd wordt. Daarnaast ontvang je van DPD een e-mail op het moment dat jouw bestelling afgehaald kan worden bij de Pickup parcelshop.  

 

Hoe kan ik betalen?

Het is mogelijk met MisterCash, VISA, Mastercard, Paypal, iDEAL en Maestro te betalen via onze webshop. 

 

Hoe ontvang ik mijn factuur?

Als de betaling is verlopen via MisterCash, VISA, Mastercard, Paypal, iDEAL of Maestro, dan ontvang je direct na je bestelling een bevestiging via je e-mail met daarbij de factuur. Je ontvangt van ons niet ook nog een papieren factuur.

 

Retourneren en ruilen

Krijg ik mijn geld terug als ik de producten niet fijn vind?

Mocht je huid toch niet goed reageren op de door jouw bestelde producten, dan krijg je het aankoopbedrag terug. Neem hiervoor eerst contact op met onze Klantenservice.

 

Ik heb een verkeerd/beschadigd/defect product ontvangen

Als je een verkeerd product ontvangen hebt, krijg je uiteraard kosteloos alsnog het juiste product van ons toegestuurd. Als een product na ontvangst beschadigd of defect blijkt, sturen we je ook kosteloos een nieuw product toe. Neem hiervoor eerst contact op met onze Klantenservice.

 

Hoe kan ik een product of mijn bestelling terugsturen?

Wij verzoeken je eerst contact op te nemen met onze Klantenservice voordat je een pakket of product retourneert.

 

Hoe snel krijg ik mijn geld terug na retourneren?

Zodra wij je teruggezonden product of bestelling hebben ontvangen, zal het betaalde bedrag binnen drie werkdagen worden teruggestort. De kosten voor transport van retourzendingen zijn voor eigen rekening.